Меню сайту
Категорії розділу

Методична скарбничка

Головна » Файли » Мої файли

Виховний захід в 11 класі «Він і вона: у пошуках щастя»
[ Викачати з сервера (48.8 Kb) ] 09.02.2015, 11:32
«Він і вона: у пошуках щастя» Тренінг для 11 кл Мета: сформувати уявлення про гендер, сприяти формуванню у юнаків та дівчат неупередженого ставлення до можливостей та статусу людини без огляду на її стать, орієнтувати молодь на егалітарні цінності (це означає рівні стартові можливості для кожного, незалежно від його походження чи соціального статусу), партнерство статей в сімейній та суспільній сферах життєдіяльності, виробити навички гендерної чутливої поведінки, сприяння підвищенню самооцінки, засвоєння навичок толерантного спілкування та ставлення до представників протилежної статі. Обладнання: 2 плакати із символічною квіткою та деревом, плакат із малюнком піскового годинника, плакат «близнюки», маркери, „символічні птахи”, мультимедійна презентація. Хід заняття Звучить класична музика. (кліп «История любви») І. Вступне слово вчителя. Вона... Жінка... Подруга, кохана, дружина, мати, берегиня. Скільки ролей доводиться грати їй у складному сценарії Долі! Чи завжди вона почувається щасливою? Яка запорука жіночого щастя? В чому полягає призначення сучасної жінки? Він...Мужчина... Друг, коханий, чоловік, батько, захисник. Скільки ж йому доводиться грати ролей протягом життя? Чи завжди чоловік щасливий? Яке призначення сильної половини людства? І чи можливо і треба розмежовувати ролі чоловіка і жінки у суспільстві, чим повинні керуватися представники протилежних статей по відношенні один до одного? На ці і інші запитання ми спробуємо сьогодні дати відповіді разом. Тема нашого тренінгу : «Він і Вона - у пошуках щастя» Щоб рухатись вперед, бути щасливим і досягати намічених цілей, кожній людині незалежно від статі, потрібно пізнати саму себе. Кожна людина є неповторною, своєрідною , тобто є індивідуальністю: має свої захоплення та уподобання, інтереси та здібності, характер та звички, погляди та ставлення до оточуючих. І це тільки невеликий перелік якостей, які відрізняють одну людину від іншої. ІІ. Привітання Кожному із учасників тренінгового заняття пропоную назвати своє ім’я, а також рису притаманну йому, яка б починалася на ту саму літеру, що і ім’я: Наталка –надійна, Катерина – кмітлива тощо, Микола - мрійливий, Роман – розумний тощо ( Дівчата за допомогою власних „імен - пелюсток” створюють на дошці квітку, а хлопці за допомогою ”імен – гілок” створюють дерево – символи краси і сили) (Усі учасники охарактеризували себе з позитивного боку) Вчитель У нас на дошці утворилися два символи: символ краси, жіноцтва, прекрасного – це квітка, а також символ мужності, сили, владності – дерева. Як бачимо ці дві рослини є відображенням сутності двох половин людства –це чоловіка і жінки. ІІІ. Вправа «Правила роботи групи» Для чого в суспільстві існують правила? Правила – це певні норми поведінки в житті і потрібні для того, щоб можна було порозумітися, спільно виконувати роботу і досягти мети. Я пропоную правила роботи групи, які зашифровані в прислів′ях. Прислів′я Правила Вік живи – вік учись Будь відкритий до нових знань, ідей Як тут говорити, коли не дають і рота розкрити Не перебивай, говори по черзі Треба знати, що й де сказати Не відхиляйся від теми обговорення Не допікай іншим, бо найдуться такі, що й тобі допечуть Не критикуй і не засуджуй жодних висловлювань учасників Розкажи другу – піде по кругу Дотримуйся конфіденційності роботи групи Можна й жартувати, можна й діло робити Працюй у доброму гуморі Добре діло – роби сміло Будь активним Які у вас є ще пропозиції щодо правил роботи? Чи згодні прийняти ці? Приймаємо! ІV Очікування (3 хв.) У вас на столах лежать стікери, які символізують маленькі пісчинки. Запишіть будь – ласка чого ви очікуєте від заняття, чому вас навчить цей захід та прикріпіть на верхню частину пісочного годинника. Швидко плине час – секунди, хвилини,години,роки. Мені б дуже хотілося щоб кожна ваша пісчинка сьогодні наповнилась змістом , знаннями , які б ви могли втілювати в майбутньому житті. Отже, мета нашого заняття - познайомимося з основними поняттями - « Стать», “гендер” , «гендерні ролі», «гендерні стереотипи», “гендерна рівність”, що стосуються теми; -познайомимося із державною політикою з утвердження гендерної рівності в Україні. - Визначитися щодо ролі та місця жінок та чоловіків у суспільстві. V. Основна частина Хочу вам повідомити одну історію. 1. Інтерактив «Близнюки» « Жили – були король та королева, і не мали вони дітей. Це їх дуже засмучувало, але вони мали віру, що одного разу таки стануть батьками. І щастя не оминуло їхньої оселі. Одного прекрасного весняного дня у них народилися чудові близнюки – дівчинка і хлопчик. Багато друзів зібралося, щоб привітати, і, завітавши до кімнати, радісно зустріли першим запитанням новонароджених: «Хто народився - хлопчик чи дівчинка?» (плакат «близнюки» вивісити) Саме стать визначає, є людина чоловіком чи жінкою. А чудові близнюки – це дівчинка і хлопчик, вони належать до різних статей, що і визначає їхню роль у суспільстві. (Причепити бантики: синій і рожевий до близнюків) -Що таке стать? - Назвіть головні ознаки статі: -біологічні - зумовлені структурою генів -властиві лише одній статі - є універсальними незмінними Ми не чіпатимемо біологічний аспект тотожності, подібності або відмінності жіночої статі від чоловічої, тому що це очевидно. Розвиток суспільства відбувається по спіралі: кожне покоління проходить один і той самий шлях біологічного розвитку, але перебуває в різних соціально – культурних умовах. Але особистість реалізує себе в суспільстві, тобто в процесі засвоєння знань, норм, цінностей притаманних членам суспільства. Описувати соціально визначені характеристики чоловіка і жінки почали у 70 роках нашого століття. І назвали ці тенденції модним словом «гендер». Таким чином, підійшли до визначення поняття – ҐЕНДЕР. (прикріпити слово – гендер) Гендер - соціальна стать , це риси характеру та особливості поведінки, які вважають характерними для чоловіків і жінок у певному суспільстві. Назвіть основні ознаки гендеру: -є культурною традицією; -можуть змінюватися з часом - властиві людям різної статі. Отже, я пропоную вам провести невелике дослідження. Я пропоную вам факти, подумайте ознакою чого вони є: статі або гендера? Стать чи ґендер? 1. У підлітковому віці тембр голосу у хлопців змінюється (ламається), а в дівчат — ні.(Стать) 2. У чоловіків ростуть борода і вуса, а у жінок — ні.(Стать) 3. У багатьох країнах жінкам платять менше, ніж чоловікам за однакову роботу.(Гендер) 4.У чоловіків коротке волосся, а у жінок - довге.(Гендер) 5. Раніше жінки носили тільки спідниці, а тепер часто вдягають брюки.(Гендер) 6. Жінки народжують дітей, а чоловіки - ні.(Стать) 7. У Стародавній Греції в школах училися тільки хлопчики, а дівчатка— удома навчалися рукоділля і домоводства ( Гендер)) 8. Дівчата ніжні, а хлопці грубі.(гендер) 2.. Вправа «Що потрібно для досягнення мети» ( 10 хв.) Ми усі прагнемо добитися чогось у житті, ідемо до своєї мети, розкриваючи себе, свої можливості, здібності. Добре, якщо поруч є ті люди, котрі тебе розуміють, підтримують, надихають, бо тоді ця дорога до успіху і висот стає легшою і такою, що приносить радість та задоволення. Життя – це політ. Пташці для польоту потрібні крила, а людині потрібна віра, енергія, наділеність певними рисами, особливостями, вміннями. І саме зараз ми спробуємо допомогти злетіти цим своєрідним птахам – їй і йому, створивши для них крила із великої кількості пір’їн. А пір’їни – це ваші бачення того, якими рисами повинна бути наділена жінка при досягненні мети, а якими рисами повинен бути наділений чоловік. 1.) Учням пропонується записати на символічних пір’їнах рису характеру в найбільшій мірі притаманну жінці і чоловіку . Кожен отримав по дві пір’їни. На одній діти записують одну рису , яка притаманна чоловікам у більшій мірі, а на другій відповідно – жінкам. Після запису прикріплюють до символічного крила. 2.) Аналізується, чи не має спільних рис в чоловіка та жінки, чи не може певна риса однієї статі бути притаманною й іншій статі. Так, чоловіки бувають мужніми і турботливими, а жінки ніжними й енергійними. У цьому немає нічого поганого. Поєднання в одній людині традиційно чоловічих і жіночих рис робить її повноцінною, дієздатною особою, яка обирає стиль поведінки залежно від конкретної ситуації, а не обмежується тим , що відведено її статі. 3 Вправа „Міфи і реальність”(5 хв.) Соціальне оточення не завжди є об’єктивним в оцінці поведінки статей і справедливим у вимогах до них. Тому надумані міфічні настановлення диктують, яким повинні бути хлопці та дівчата, жінки та чоловіки. При цьому міфи орієнтують не на рівність статей, а на протиставлення. Учасникам пропонуються твердження, які вони повинні розмежувати і визначити для себе - де міф, а де – реальність.(У кожного із учасників є сигнальні картки, „міф „ і „реальність”, які підносять у міру свого переконання) - Жінки – більш альтруїстичні, співчутливі, завжди орієнтовані на надання допомоги, опікувальну діяльність.(Міф) - Як і чоловіки, так і жінки можуть бути чуйними і мати негативні поведінкові риси. (Реальність) - Чоловіки – більш егоїстичні, товстошкірі, нездатні до співпереживання. (Міф) - Чоловіки здатні до співчуття та співпереживання не менш, ніж жінки. От тільки зовні вони не завжди виказують свої почуття, адже змалечку їх привчили контролювати та тримати це в собі (Реальність) - Одна жінка - баба , дві баби – базар. Жінки - балакучі, язикаті істоти, пліткарки, які не вміють тримати язика за зубами. (Міф) - Бабина дорога – від печі до порога. Хатня робота, виховання дітей – прерогатива жінки. Чоловік у кращому разі може допомогти дружині. (Міф) - Морально – психологічний клімат сім’ї залежить від домінуючих настроїв обох – чоловіка та дружини. Виконує домашню роботу не той, хто жіночої статі, а той, хто має вільний час. (Реальність) - Щастя жінки неможливе без сім’ї та дітей. Ніщо не може замінити жінці щастя материнства та подружнього життя. Чоловік здатний реалізувати себе поза сім’єю, занурившись у роботу. (Міф) - Не кожна жінка здатна народити дитину, не кожній вдається створити сім.’ю. Не кожному чоловікові судилося стати батьком та сім’янином. Проте життя таких жінок та чоловіків може бути наповнене цікавою професійною діяльністю, яка надає простір для самореалізації.(Реальність) - Молодість та краса жінки – головна запорука її щастя .(Міф) - Жінки нічим не поступаються чоловікам у професійній придатності до найрізноманітніших видів діяльності. (Реальність) Висновок: існують різні погляди щодо життя, діяльності, щастя чоловіка та жінки. Та попри все треба знаходити компроміс у відносинах і розуміти ближнього. Від самого народження батьки виховують дитину відповідно до її статі. З цього приводу в усіх країнах існує чимало традицій . Скажіть , будь-ласка Чого традиційно очікують від жінок? Чого традиційно очікують від чоловіків? Гендерні ролі - ролі виконання яких залежить від статі. Це диференціація діяльності, прав та обов’язків індивідів , залежно від їх статевої приналежності. Гендерні ролі умовно можна розділити на : -професійні – які сфери діяльності прийняті більше для чоловіків, а які для жінок -Сімейні- які визначають норми відносин, поведінку партнерів. - Чи завжди справедливий розподіл домашньої праці між членами родин або інших утвореннях, коли люди живуть разом і ведуть спільне господарство? 4. Коротка розповідь вчителя про існування в суспільстві трьох типів сімей в залежності від розподілу влади і відповідно формування певних гендерних ролей у даних сім’ях: - патріархальні сім’ї – главою в яких є батько, тільки він розподіляє матеріальні ресурси і приймає життєво важливі рішення щодо дружини, дітей, усіх важливих проблем функціонування сімейного осередку, владу в родині має тільки він - матріархальні сім’ї - сім’ї, главою котрих є мати тільки вона розподіляє матеріальні ресурси і приймає життєво важливі рішення щодо чоловіка дітей, усіх важливих проблем функціонування сімейного осередку, владу в родині має тільки вона - Егалітарні сім’ї - сім’ї, в яких немає чітко вираженого голови, обов’язки розподіляються ситуативно, а рішення приймається колегіальне або передоручаються тому. Хто компетентніший у розв’язанні певної проблеми Питання для дискусії: Яких, на вашу думку, сімей більше в Україні? 5. Статистичні відомості (повідомлення Ільченко Я.) Соціологи підрахували: - жінка в середньому витрачає на сімейні справи (приготування їжі, прання, придбання продуктів тощо) у 6-8 разів більше часу, ніж чоловік. - прибиранням квартири займається понад 80% жінок і лише до 20% чоловіків. - допомагають дітям у підготовці шкільних завдань понад 70% жінок і лише 10% чоловіків. - особливо разючі ґендерні відмінності в бюджеті позаробочого часу. Так, приготування їжі забирає у жінок 10-12 годин на тиждень, у чоловіків — 1-1,5 години, - купівля продуктів — відповідно 4 і півгодини, - прання — 4 години і 15-20 хвилин тощо . За таких умов жінки є бранками хатнього патріархату, змушені нести подвійний тягар навантажень (сільські жінки — потрійний). Упродовж дня сільська жінка може лише 16 хвилин приділити увагу дітям, бо не має просто часу на їхнє належне виховання, сільські чоловіки практично не займаються своїми дітьми (5 хв. у робочі дні і 9 хв. — у вихідні). Висновок У більшості випадків ми є країна із яскраво вираженим патріархальним типом функціонування сім’ї. І тому важливим аспектом є розуміння гендерної грамотності у відносинах між чоловіком і жінкою. Бернард Шоу говорив «Виховання чоловіка чи жінки перевіряється тим, як вони поводять себе під час сварки.» І тому зараз я пропоную вам трішки відпочити і переглянути цей гумористичний кліп (пісня «Поцелуй») 6. Тест «Якою мірою Ви орієнтовані на психологічні відмінності статей?» Кажуть, що на одну й ту ж ситуацію чоловік та жінка реагують по – різному, а як думаєте Ви? 1. Дві людини відкривають коробку цукерок. Одна кладе у рот всю цукерку, інша відкушує, щоб подивитися начинку. Хто ця остання – чоловік чи жінка? 2 У компанії зайшла мова про те, що багато хто відмовився б полетіти на місяць. Одна із присутніх людина згодилася із цим, інша заперечила: «Не вірю. Я, наприклад, хочу полетіти!» Ким були сказані ці слова? 3.Подружжя ввечері дивиться телевізор, у сусідній кімнаті спить дитина, яка захворіла. Один із подружжя говорить: «Не хвилюйся. Справи покращуються!» Хто помітив схвильованість одного із подружжя? 4. Подружжя обідає в ресторані. Один із них вибирає незнайому страву з екзотичною назвою, інший – добре відому. Хто цікавий гурман – чоловік чи жінка? 5. На полицях крамниці зліва виставлені вироби – новинки, на полицях справа – вже відома продукція. Хто із подружжя зацікавиться новинками? 6. Бензин у легковому автомобілі закінчується. Одне із подружжя пропонує заправитись на найближчій станції, другий хоче потрапити до наступної, де ввічливіший обслуговуючий персонал. Хто пропонує зачекати? 7. Подружжя розшукує будинок приятеля. Один із них пропонує запитати у перехожих, інший каже: знайдемо самі. Хто не хоче питати? 8. На зупинці незнайомий автомобіліст говорить подружжю, яке сидить у машині: «У вас, начебто, спускає колесо!». Водій відповідає: «Нічого, доберемось і так!» Сидячий разом із водієм не згоден: «Потрібно подивитися, що там таке!» Хто сидить за кермом? 9. На перехресті перед червоним світлом у трьох рядах зупинилися три легкові автомобілі. Коли загоряється зелене світло, один із водіїв прагне стартувати першим, щоб у подальшому стати «лідером». Хто він? 10. У кінотеатрі показують дуже тяжкий фільм. Хто більше схвильований трагічними сценами – чоловік чи жінка? Ключ: 1. Дружина 2. Дружина і чоловік 3. Чоловік 4. Дружина 5. Чоловік 6. Чоловік 7. Чоловік 8. Дружина 9. Чоловік 10. . Дружина і чоловік Тепер визначимо чи здаються вам чоловіки і жінки різними істотами. За кожне співпадання із ключем – 1 бал, за співпадання із відповіддю на останнє запитання – 2 бали - 3 і менше балів – ви не поділяєте точку зору про відмінність чоловіків та жінок - сума балів від 4 до 8 – чоловік і жінка відрізняються і у думках і у почуттях - 9 і більше балів – чоловік і жінка – два полярні світи Висновок Скільки людей – стільки думок. Кожен сприймає світ так я к йому легше і вигідніше. Добре, якщо розбіжність у думках двох близьких людей не є тим підгрунттям, що руйнує їхні стосунки 7. Гра «Ґендерні стереотипи» Я пропоную вам взяти участь у грі з словами предметами, (ключ від авто, повзунки, дзеркало, відро для сміття, гаманець, лялька, машинка,молоток. Ножиці, голка нитка, віник,). Серед цих предметів оберіть предмети, які ви вважаєте суто жіночими, та суто чоловічими. Прокоментуйте свій вибір. Ми підійшли до поняття гендерних стереотипів. Вчитель: Що таке на вашу думку «гендерні стереотипи»? Спрощення уявлень про те як мають поводитися люди різної статі, який носити одяг і чим займатися, називають гендерними стереотипами. Більшість гендерних стереотипів допомагають хлопцям і дівчатам підготуватися до соціальних ролей, які вони виконуватимуть у дорослому житті матері чи батька, чоловіка чи дружини. Однак деякі з них сформувалися дуже давно в цілком інших історичних умовах. Багато з них застаріли й нерідко обмежують можливості людей у сучасному світі. Також важливо пам’ятати, що гендерні стереотипи відображають те, що є характерним для більшості людей тієї чи іншої статі, і не враховують індивідуальних особливостей. Будь-які стереотипи, у тому числі й гендерні, заважають сприймати світ неупереджено. Давайте роззирнемось навкруги і спробуємо спростувати найпоширеніші гендерні стереотипи за допомогою достовірних фактів та обґрунтованих коментарів. ( Учні витягають із скриньки картки, зачитують інформацію про стереотип та обговорюють.) -Дівчині не так важливо мати вищу освіту, як хлопцеві. -Жінки здатні на співчуття, а чоловіки — ні. -Спорт важливіший для хлопців, аніж для дівчаток. -Дівчата повинні носити спідниці, а чоловіки — штани. -Хлопець, який любить готувати, недостатньо мужній. - Жінці не місце за кермом автомобіля. -Хлопці повинні бути енергійними і мужніми, а дівчата — скромними і добрими. - Виховання дітей — тільки жіноча робота. Які з цих гендерних стереотипів ви вважаєте застарілилими? 8. Вправа «Подарунок» Попрохайте присутніх встати в коло. Поясніть, що на Новий рік усі члени родини: мама, тато, син і донька – отримали подарунки і відразу почали ними користуватися. Далі запропонуйте групі повторювати за вами рухи, що показують, як користуються цими подарунками. Причому повторюються всі рухи: тобто спочатку перший, до якого додається другий, потім третій і, нарешті, виконуються всі чотири рухи одночасно. Мама отримала в подарунок пилку (правою рукою зображайте, неначе пиляєте дошку). Тато – гребінець (лівою рукою неначебто гребінцем розчісуйте волосся, продовжуючи правою пиляти). Донька – лижі (ногами зображаєте ходьбу на лижах, при цьому обидві руки продовжують робити свої рухи). Син – ляльку, що говорить «мама» і хитає головою (до попередніх рухів додайте кивки головою і слова «ма-ма»). ---Можливо, когось дивує невідповідність подарунків? Чому? Що, татові не потрібен гребінець? А синові непотрібна лялька? А як же він буде вчитися доглядати за маленькими дітьми? Йому ж буде складно стати гарним татом. Гендерні стереотипи можуть спричинити дискримінацію — образи чи обмеження прав. Так, емоційному хлопчикові можуть забо¬роняти висловлювати свої почуття: «Чого ти рознюнявся, як дівчин¬ка?», а дівчинці — грати у футбол чи ходити на карате: «Це не дівчача справа». Звісно гендерна дискримінація торкається і жінок, і чоловіків. Гендерна дискримінація чоловіків:  При розлученні чоловіки мають менші права на опіку над дітьми;  Чоловіки живуть в середньому 62 роки, що на 12 років менше середньої тривалості життя жінок;  Традиційне чоловіче виховання спричиняє загрозу для життя та здоров’я чоловіків, збільшує рівень каліцтва;  Рідше звертаються до лікарів, запускають хвороби;  Постійна гонитва за успіхом та грошима, позбавляють його радощів сімейного життя;  Установка, що «справжній мужчина мусить бути серйозним, солідним і незворушним»;  Не згадують в українських законах, що стосуються сім’ї, догляду за дитиною та батьківства. Гендерна дискримінація жінок:  Економічна нерівність жінок на ринку праці;  Рівень середньої заробітної плати жінок в Україні значно нижчий, ніж чоловіків.;  Нерівномірний розподіл за професіями та посадами;  Недостатнє представництво жінок у Верховній Раді, на керівних посадах в органах виконавчої влади та управління;  Середня заробітня плата жінок в Україні приблизно на 30% менша за середню зарплату чоловіків;  Високі темпи безробіття (60% безробітних в Україні це жінки);  Дискримінація в ЗМІ;  Використання жінки як сексуального об’єкту;  Частіше виступають жертвами насильства в сім’ї та торгівлі людьми;  Відмови у прийомі на роботу на підставі сімейного стану та віку жінки. Проте так історично склалося, що саме жінка в сучасному світі є більш дискримінованою. Вчитель: Одним із проявів принципу рівності є рівність прав чоловіків і жінок, тобто однаковий підхід незалежно від статі, що отримав назву принципу гендерної рівності. Що ж таке , на вашу думку , гендерна рівність? --Гендерна рівність - це рівні права , можливості й умови для їх реалізації для жінок і чоловіків у всіх сферах життя. - Ґендерна рівність не означає, що чоловіки і жінки стають однаковими, а те, що їх можливості й життєві шанси рівні. Вчитель: Зрозуміло, що проблеми рівності у будь-якій сфері не можуть розглядатися за межами права. Більше того, саме право все частіше розуміється як рівна міра свободи всіх і кожного, у тому числі чоловіка і жінки. Безперечно, право мусить враховувати біологічні особливості статі, але одним із його завдань є забезпечення однакових можливостей, вирівнювання людей нерівних за природними ознаками. Ґендерна проблема є дуже актуальною проблемою сьогодення. Як пріоритетну та одну з найважливіших проблем сучасності цю проблему розглядає Організація Об'єднаних Націй (Спеціальна Сесія Генеральної Асамблеї ООН у червні 2000 року, Асамблея Тисячоліття ООН і триденний Самміт тисячоліття у вересні 2000 року). Рішення ООН були схвалені й українською делегацією: Україна як член ООН взяла на себе зобов'язання виконувати всі міжнародні документи з питань рівних прав і можливостей. Ось чому в 2005 році урядом було прийнято Закон України “Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”. Конституція України (статті 3, 21, 24, 51) 9. Притча (2 хв.) Як сили немає без слабкості, півдня без півночі, дня без ночі, так і жінки не можуть бути без чоловіків, а чоловіки без жінок. Згідно стародавній легенді, колись жили на Землі прекрасні тілом, розумні і талановиті люди. Кожна істота сполучала в собі дві статі. І загордилися вони, загордилися вище за бога. І тоді розгнівався бог і послав на Землю блискавку, яка розрізала кожну людину на дві половинки: чоловіка і жінку. Потім всі половинки перемішалися. І з тих пір кожна з них бродить по Землі і шукає свою другу половину. І якщо половинки знаходять один одного, то вони знаходять дійсне щастя - щастя любові. Чого і я вам від щирого серця бажаю. (пісня «Половинка моя половиночка» Стас Михайлов) 10. Вправа „Ідеальні відносини” (6 хв.) 1.Учням пропонується розказати про своє бачення гармонії у відносинах, що призводять до щасливого існування і побудувати дорогу до цієї гармонії за допомогою символічних „Сходинок”, які приведуть до кінцевої зупинки - ЩАСТЯ (Хлопці кажуть про жінок, а дівчата про чоловіків) Висновок Кожен бачить для себе у своїй уяві ідеальну людину, яка б відповідала його вимогам і бажанням. Але важко, майже неможливо знайти у житті цей ідеал, тому що у всіх є свої позитивні сторони і негативні. Якщо для одного щось є поганим, то для іншого це може бути єдиним вирішальним моментом у житті. І тому, я думаю, що кожен для себе визначив, що у житті важливо знайти ту золоту середину, компроміс у відносинах, яка б допомогла співіснувати і розуміти ближнього свого. VІ. Обговорення очікувань учасників Разом із учасниками тренінгу обговорюю наскільки справдилося те, що учасники очікували дізнатися чи навчитися. VІІ. Підсумок Отже, діти задля гармонії, миру та злагоди, як жінка так і чоловік повинні знаходити такі шляхи, щоб відносини між ними, ролі, які їм судилося виконувати у житті носили гармонійний, характер і не ущемляли нічиєї гідності.. А на завершення я хотіла б запитати: чи переконалися ви у необхідності будувати між жінками та чоловіками ґендерно чуйні взаємини? Чи гадаєте ви, що права і можливості чоловіків та жінок повинні бути рівними? Якщо ваша відповідь «ТАК», я хочу почути гучні, бурхливі оплески! Чоловіки та жінки, безумовно, різні. Але вони також, безумовно, рівні. Вони рівні в правах бути такими, якими вони є. Вони рівні в праві мати те, що вони хочуть. Вони рівні в праві мріяти і здійснювати СВОЇ мрії. Коли ми бачимо падаючу зірку, ми загадуємо бажання. І воно збувається, якщо дуже сильно цього захотіти. Тож сьогодні дарую вам падаючі зірки, і бажаю щоб ваші бажання здійснилися. Мужчина и женщина, вместе два колоса пашни одной... Две строчки лирической песни, две ветки, но с разной листвой... Два голоса: грубый и звонкий, две птицы с одной высоты... Два стана: могучий и тонкий, две разных красивых мечты... Два дерева: клен и осина, два облака с общим дождем... Единого – две половины… и в горе, и в счастье… вдвоем…
Категорія: Мої файли | Додав: slawgorod
Переглядів: 1254 | Завантажень: 59 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Погода в Україні

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ