ШМО класних керівників
Новій Україні потрібна нова школа,а новій школі – новий вчитель, який поєднує в собі високу духовність і педагогічну майстерність, що формується і вдосконалюється протягом практичної роботи в школі. Фахівці оволодівають «педагогічною технікою» і «технологією виховання»,посилаючись на відомі слова А.С.Макаренка, що майстерність вихователя не мистецтво, а спеціальність, якій треба навчатись. Наявності професійних знань,педагогічних навичок і вмінь, занадто мало, щоб вчитель міг дійсно заволодіти серцями своїх вихованців і повсякденно впливати на їхню діяльність і поведінку, на їхнє самовиховання. Щоб це відбулося йому потрібно бути яскравою особистістю. В цьому і полягає головна специфіка педагогічної праці.
Методичне об’єднання класних керівників ― одна з форм методичної роботи в школі, що дає можливість для підвищення рівня фахової майстерності педагогів.
Методичне об’єднання класних керівників Славгородської ЗОШ І – ІІІ ст. виявляє творчий потенціал класного керівника, вихователя, задовольняє їхні потреби в актуалізації індивідуального підходу й оригінальних розробок, активізує позицію кожного вчителя, забезпечує колективне вивчення навчально-виховних завдань і творче співробітництво педагогів.
Планування методичної роботи здійснюється на діагностичній основі, мета якої — виявлення недоліків у практичній діяльності кожного педагога та в розкритті основних шляхів їх подолання й запобігання їм. Під час діагностики враховуються виступи вчителів на педагогічних радах і засіданнях методичного об’єднання класних керівників, батьківських зборах. Це допомагає виявити рівень теоретичних знань класних керівників, уміння застосовувати їх у різних ситуаціях, здатність обстоювати, аргументувати свою точку зору. Водночас учителі постійно працюють над підвищенням рівня психологічної готовності до педагогічної взаємодії з учнями.
Головні зусилля методоб’єднання у минулому навчальному році було зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у впровадженні у виховну роботу школи по Основним орієнтирам виховання учнів 1 – 11 класів, яка передбачає реалізацію таких напрямів виховання:
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО СУСПІЛЬСТВА І ДЕРЖАВИ
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО МИСТЕЦТВА
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРАЦІ
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СЕБЕ ,
а також підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, оптимізації виховного процесу.
Під час роботи методоб’єднання основну увагу було спрямовано на виконання таких завдань:
- Підвищення практичної підготовки класних керівників до здійснення особистісно-зорієнтованого підходу в системі виховної діяльності;
- вироблення єдиних вимог у планування виховної роботи;
- забезпечення системності в роботі,
- майстерності, розвиток творчості, нового педагогічного мислення;
- ознайомлення та впровадження передового педагогічного досвіду;
Головне завдання в роботі класного керівника ― створення умов для розвитку особистості учня. І досягається це організацією та проведенням виховної роботи з класним колективом та діяльністю в соціумі. Сюди входять :
а) гурткова робота та робота за інтересами;
б) вивчення умов життя учнів, відвідування вдома, визначення кола спілкування учня в школі та поза нею;
в) взаємини з батьками;
г) проведення виховних бесід, класних годин, екскурсій, походів.
Слід відмітити позитивні результати виховної роботи з учнівським колективом наступних класних керівників: Анцибор Т. М., Гнилокозова Л. Ф., Бєлік О. М., Павлюченко Н. Є., Курочка О. М.
Однією з форм роботи методоб’єднання класних керівників є взаємовідвідування виховних годин з подальшим їх обговоренням. В 2015 – 2016 навчальному році педагоги нашої школи були присутні на відкритих виховних годинах таких вчителів:
- Бєлік О. М. «Слава тобі, Україно!».
- Гнилокозова Л. Ф. «Українські народні звичаї та традиції».
- Павлюченко Н. Є. «Рушник український вишитий любов'ю».
- Бєсєдіна Л. М. «Україна – наш спільний дім».
У 2015 – 2016 навчальному році методичне об’єднання класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах.
Головним завданням у роботі методоб’єднання класних керівників є:
- Удосконалення і підвищення ефективності виховної роботи в школі;
- Активне використання сучасних педагогічних та інформаційних технологій, спрямованих на розвиток самостійності, творчості, активності дітей;
- Підвищенням творчого рівня педагогів з урахуванням їх індивідуальних запитів;
- Надання практичної допомоги класним керівникам в організації виховної роботи.
Виховний процес у школі передбачає тісний взаємозв’язок класних керівників з батьками у вихованні . Тому проблемним питанням в 2016– 2017 навчальному році буде:
«Спільна робота вчителів та сім’ї по вихованню в учнів свідомої дисципліни, культури поведінки, духовності та милосердя»
Інформація про членів методичного об’єднання
№ п/п
|
ПІБ класного керівника
|
Клас
|
Фах
|
Освіта
|
Стаж
|
Відношення до атестації
|
1.
|
Харченко Наталія Олександрівна
|
1, 4
|
Вч. початкових класів
|
вища
|
11
|
|
2.
|
Курочка Оксана Миколаївна
|
2, 3
|
Вч. початкових класів
|
вища
|
12
|
|
3.
|
Павлюченко Наталія Євгенівна
|
5
|
Вч. креслення, образотворчого мистецтва, художньої праці.
|
вища
|
22
|
|
4.
|
Бєлік Ольга Миколаївна
|
6
|
Вч. фізики, математики.
|
вища
|
6
|
|
5.
|
Бойко Олексій Володимирович
|
7
|
Вч. української мови та літератури; вч. англійської мови та зарубіжної літератури.
|
вища
|
1
|
|
6.
|
Ільченко-Наумова Світлана Миколаївна
|
8
|
Вч. біології, психології
|
вища
|
3
|
|
7.
|
Бєсєдіна Людмила Миколаївна
|
9
|
Вч. географії та біології
|
вища
|
14
|
|
8.
|
Анцибор Тетяна Михайлівна
|
10
|
Вч. російської мови та літератури
|
вища
|
30
|
|
9.
|
Гнилокозова Людмила Федорівна
|
11
|
Вчитель хімії, географії.
|
вища
|
35
|
|
Заходи по підвищенню кваліфікації класних керівників
З метою підвищення кваліфікації класних керівників, сприяння поширення і впровадження у практику кращого досвіду класних керівників здійснити такі заходи:
- Провести методичний тиждень.
― березень, 2017р.,Подоляка Л. Є.
- Творчі звіти класних керівників, які атестуються.
― лютий 2017р., класні керівники, що атестуються
- Оформлення методичного кутка з виховної роботи
― жовтень – листопад 2016р., Подоляка Л. Є.
- На засіданнях методичного об’єднання систематично ознайомлювати з новинками методичної літератури, періодичними виданнями.
― систематично, Подоляка Л. Є.
- Кожному класному керівнику працювати над виробленням особистого творчого почерку, створювати свою систему роботи.
― систематично, класні керівники
Робота з новопризначеними класними керівниками
Новопризначений класний керівник:
Бойко Олексій Володимирович.
Анцибор Тетяна Михайлівна (наставник)
№
|
Заплановані заходи
|
Термін
|
1.
|
Лекція : «Система планування виховної роботи»
Обмін досвідом: «Планування виховної роботи з класним колективом»
Практикум : «Складання плану виховної роботи на I семестр».
|
вересень
|
2.
|
Бесіда: «Вибір форм і методів роботи з учнівським колективом»
Практичні поради: «Аналіз і оцінювання результатів діяльності класу»
Практикум «Відвідування та обговорення годин спілкування у 2, 3 класах»
|
жовтень
|
3
|
Практичні поради: «Вивчення особистості школярів»
Практикум : «Конструювання години спілкування»
Обмін досвідом : «Відвідування та обговорення годин спілкування у 1, 4 класах»
|
листопад
|
4.
|
Практичні поради психолога: « Вивчення структури міжособистісних взаємин у класі»
Робота в шкільному методичному кабінеті: « Ознайомлення з науково – методичною літературою»
|
грудень
|
5.
|
Практикум: «Складання плану виховної роботи на II семестр»
Бесіда: «Організація та проведення на базі класу колективних творчих справ, класних годин».
|
січень
|
6.
|
Бесіда: «Організація учнівського самоврядування».
|
лютий
|
7.
|
Практичні поради психолога : «Методика вивчення сім`ї, умови виховання дітей».
Практичні поради: «Організація роботи з активом батьків»
|
березень
|
8.
|
Бесіда: «Планування й організація роботи з батьками».
Робота в шкільному методичному кабінеті: «Ознайомлення з новинками педагогічної літератури»
Ділова гра : «Досвід колеги, творче використання його в практичній діяльності»
|
квітень
|
9
|
Творчі звіти «Мої перші педагогічні знахідки»
|
травень
|
Заходи по вивченню стану роботи класних керівників
З метою вивчення стану виховної роботи в класних колективах будуть здійсненні такі заходи:
- Організація взаємовідвідування класних керівників виховних годин.
― протягом року, класні керівники
- Організація виховного процесу з правового виховання в 5 – 11 класах.
― березень 2017р., Подоляка Л. Є.
- Методи і форми виховної роботи, які найбільш позитивно вплинули на формування в учнів свідомої дисципліни і відповідального ставлення до навчання.
― квітень 2017р., Подоляка Л. Є.
Організація самоосвіти класних керівників
№ п/п
|
ПІБ класного керівника
|
Проблема, над якою працює
|
1.
|
Харченко Наталія Олександрівна
|
Виховання дисциплінованості, охайності, зібраності. Згуртування дитячого колективу
|
2.
|
Курочка Оксана Миколаївна
|
Розвиток індивідуальних здібностей і талантів , забезпечення умов їх реалізації.
|
3.
|
Павлюченко Наталія Євгенівна
|
Взаємозв’язок і взаєморозуміння між класним керівником і класом, формування в учнів життєвих цілей та мети на майбутнє
|
4.
|
Бєлік Ольга Миколаївна
|
Виховання творчої особистості з свідомою громадянською позицією.
|
5.
|
Бойко Олексій Володимирович
|
Виховання свідомого відношення до навчання та прищеплення стійких навичок культури поведінки
|
6.
|
Ільченко-Наумова Світлана Миколаївна
|
Підтримання позитивного мікроклімату у класному колективі, свідомого ставлення до національних символів, почуття національної гідності та збереження національних традицій.
|
7.
|
Бєсєдіна Людмила Миколаївна
|
Формування соціально-активної особистості, громадянина і патріота.
|
8.
|
Анцибор Тетяна Михайлівна
|
Виховання почуття патріотизму та краєзнавчої компетентності.
|
9.
|
Гнилокозова Людмила Федорівна
|
Формування всебічно-гармонійно розвиненої особистості, здатної конкурувати на ринку праці
|
Тематика засідань методичного об"єднання класних керівників
І засідання Вересень
Тема: «Методичне забезпечення організованого початку 2016– 2017н.р.»
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1.
|
Про результати виховної роботи у 2015– 2016 навчальному році.
|
Голова МО
|
2.
|
Визначення основних напрямків методичної роботи на 2016 – 2017н.р.
|
Голова МО
|
3.
|
Організація роботи щодо подання звітів класних колективів з соціального захисту дітей. Соціальний паспорт класу.
|
Голова МО
|
4.
|
Схема аналізу виховної роботи класного керівника.
Планування виховної роботи з класом.
|
Голова МО
|
5.
|
Про роботу по впровадженню удосконалення виховних форм роботи відповідно до «Основних орієнтирів виховання учнів 1 – 11 класів»
|
Голова МО
|
-
|
Нормативно-правове забезпечення виховного процесу. Повторне опрацювання змісту програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 р. №1243.
|
Голова МО
|
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
|
|
1.Підготовка до огляду літописів класних колективів та інформаційних вісників (куточків) класів
2. Підготувати звіт про відвідування учнями школи та прийняті міри, щодо попередження пропусків занять без поважних причин.
|
класні керівники 1-11 класів
|
ІІ засідання Грудень
Тема: «Організація виховання по напрямку «Ціннісне ставлення до суспільства та держави» в загальноосвітніх навчальних закладах району»
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1.
|
Доповідь на тему: «Організація виховання по напрямку «Ціннісне ставлення до суспільства та держави» в загальноосвітніх навчальних закладах району»
|
Голова МО
Подоляка Л. Є.
|
2.
|
Особливості педагогічного керівництва в роботі з важковиховуваними учнями. Досвід роботи
|
Анцибор Т. М.
Гнилокозова Л. Ф.
Курочка О. М.
|
3.
|
Круглий стіл на тему: «Патріотизм – один з найсуттєвіших показників моральності людини»
|
Харченко Н. О.
|
4.
|
Про організацію місячника національно – патріотичного виховання «Я – громадянин, я – патріот, я – житель свого селища»
|
Голова МО
Подоляка Л. Є.
|
5.
|
Практичне заняття.
Відкриті виховні години у 5, 7 класах
|
Павлюченко Н. Є.
Бойко О. В.
|
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
|
|
Із застосуванням краєзнавчих та етнографічних знань розробити виховний захід ( екскурсія, свято, зустріч, бесіда, година спілкування тощо).
|
класні керівники 1-11 класів
|
ІІІ засідання Березень
Тема: «Формування здорового способу життя ,спільна робота школи та сім’ї»
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1.
|
Доповідь на тему: «Формування здорового способу життя, спільна робота школи та сім’ї»
|
Голова МО
Подоляка Л. Є.
|
2.
|
Доповідь на тему: «Проблеми дитячої наркоманії, токсикоманії і алкоголізму: реалії та перспективи»
|
Бойко О. В.
|
3.
|
Панорама методичних ідей класних керівників «Упровадження нових технологій у профілактиці шкідливих звичок підлітків»
|
Павлюченко Н. Є;
Бєлік О. М.
|
4.
|
Про організацію виступів валеологічних агітбригад «Екологія душі, тіла і природи »
|
Голова МО
Подоляка Л. Є.
|
5.
|
Практичне заняття.
Відкрита виховна година у 6 класі
|
Бєлік О. М.
|
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
|
|
Провести анкетування учнів з метою виявлення їхніх індивідуальних особливостей , рівня їхньої вихованості та загального розвитку. Зробити діагностику особистості школяра.
|
класні керівники 1-11 класів
|
ІV засідання Травень
Тема: «Спрямування виховного впливу сім’ї на профілактику соціальної поведінки дітей»
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1.
|
Доповідь на тему: «Спрямування виховного впливу сім’ї на профілактик у соціальної поведінки дітей»
|
Голова МО
Подоляка Л. Є.
|
2.
|
Обмін досвідом щодо забезпечення оптимальної духовної атмосфери навчання та виховання учнів
|
Класні
керівники
|
3.
|
Про результати контролю за якістю проведення виховних годин.
|
Голова МО
Подоляка Л. Є
|
4.
|
Аналіз роботи МО класних керівників за 2016 – 2017 н.р.
|
Голова МО
Подоляка Л. Є.
|
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
|
|
Пропозиції класних керівників щодо планування виховної роботи на
2016– 2017н.р
|
класні керівники 1-11 класів
|
|