Новій Україні потрібна нова школа,а новій школі – новий вчитель, який поєднує в собі високу духовність і педагогічну майстерність, що формується і вдосконалюється протягом практичної роботи в школі. Фахівці оволодівають «педагогічною технікою» і «технологією виховання»,посилаючись на відомі слова А.С.Макаренка, що майстерність вихователя не мистецтво, а спеціальність, якій треба навчатись. Наявності професійних знань,педагогічних навичок і вмінь, занадто мало, щоб вчитель міг дійсно заволодіти серцями своїх вихованців і повсякденно впливати на їхню діяльність і поведінку, на їхнє самовиховання. Щоб це відбулося йому потрібно бути яскравою особистістю. В цьому і полягає головна специфіка педагогічної праці.
Методичне об’єднання класних керівників ― одна з форм методичної роботи в школі, що дає можливість для підвищення рівня фахової майстерності педагогів.
Методичне об’єднання класних керівників Славгородської ЗОШ І – ІІІ ст. виявляє творчий потенціал класного керівника, вихователя, задовольняє їхні потреби в актуалізації індивідуального підходу й оригінальних розробок, активізує позицію кожного вчителя, забезпечує колективне вивчення навчально-виховних завдань і творче співробітництво педагогів.
Планування методичної роботи здійснюється на діагностичній основі, мета якої — виявлення недоліків у практичній діяльності кожного педагога та в розкритті основних шляхів їх подолання й запобігання їм. Під час діагностики враховуються виступи вчителів на педагогічних радах і засіданнях методичного об’єднання класних керівників, батьківських зборах. Це допомагає виявити рівень теоретичних знань класних керівників, уміння застосовувати їх у різних ситуаціях, здатність обстоювати, аргументувати свою точку зору. Водночас учителі постійно працюють над підвищенням рівня психологічної готовності до педагогічної взаємодії з учнями.
Головні зусилля методоб’єднання у минулому навчальному році було зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у впровадженні у виховну роботу школи по Основним орієнтирам виховання учнів 1 – 11 класів, яка передбачає реалізацію таких напрямів виховання:
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО СУСПІЛЬСТВА І ДЕРЖАВИ
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО МИСТЕЦТВА
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРАЦІ
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СЕБЕ ,
а також підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, оптимізації виховного процесу.
Під час роботи методоб’єднання основну увагу було спрямовано на виконання таких завдань:
- Підвищення практичної підготовки класних керівників до здійснення особистісно-зорієнтованого підходу в системі виховної діяльності;
- вироблення єдиних вимог у планування виховної роботи;
- забезпечення системності в роботі,
- майстерності, розвиток творчості, нового педагогічного мислення;
- ознайомлення та впровадження передового педагогічного досвіду;
Головне завдання в роботі класного керівника ― створення умов для розвитку особистості учня. І досягається це організацією та проведенням виховної роботи з класним колективом та діяльністю в соціумі. Сюди входять :
а) гурткова робота та робота за інтересами;
б) вивчення умов життя учнів, відвідування вдома, визначення кола спілкування учня в школі та поза нею;
в) взаємини з батьками;
г) проведення виховних бесід, класних годин, екскурсій, походів.
Слід відмітити позитивні результати виховної роботи з учнівським колективом наступних класних керівників: Анцибор Т. М., Гнилокозова Л. Ф., Бєлік О. М., Павлюченко Н. Є., Курочка О. М.
Однією з форм роботи методоб’єднання класних керівників є взаємовідвідування виховних годин з подальшим їх обговоренням. В 2015 – 2016 навчальному році педагоги нашої школи були присутні на відкритих виховних годинах таких вчителів:
- Бєлік О. М. «Слава тобі, Україно!».
- Гнилокозова Л. Ф. «Українські народні звичаї та традиції».
- Павлюченко Н. Є. «Рушник український вишитий любов'ю».
- Бєсєдіна Л. М. «Україна – наш спільний дім».
У 2015 – 2016 навчальному році методичне об’єднання класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах.
Головним завданням у роботі методоб’єднання класних керівників є:
- Удосконалення і підвищення ефективності виховної роботи в школі;
- Активне використання сучасних педагогічних та інформаційних технологій, спрямованих на розвиток самостійності, творчості, активності дітей;
- Підвищенням творчого рівня педагогів з урахуванням їх індивідуальних запитів;
- Надання практичної допомоги класним керівникам в організації виховної роботи.
Виховний процес у школі передбачає тісний взаємозв’язок класних керівників з батьками у вихованні . Тому проблемним питанням в 2016– 2017 навчальному році буде:
«Спільна робота вчителів та сім’ї по вихованню в учнів свідомої дисципліни, культури поведінки, духовності та милосердя»
Інформація про членів методичного об’єднання
№ п/п |
ПІБ класного керівника |
Клас |
Фах |
Освіта |
Стаж |
Відношення до атестації |
1. |
Харченко Наталія Олександрівна |
1, 4 |
Вч. початкових класів |
вища |
11 |
|
2. |
Курочка Оксана Миколаївна |
2, 3 |
Вч. початкових класів |
вища |
12 |
|
3. |
Павлюченко Наталія Євгенівна |
5 |
Вч. креслення, образотворчого мистецтва, художньої праці. |
вища |
22 |
|
4. |
Бєлік Ольга Миколаївна |
6 |
Вч. фізики, математики. |
вища |
6 |
|
5. |
Бойко Олексій Володимирович |
7 |
Вч. української мови та літератури; вч. англійської мови та зарубіжної літератури. |
вища |
1 |
|
6. |
Ільченко-Наумова Світлана Миколаївна |
8 |
Вч. біології, психології |
вища |
3 |
|
7. |
Бєсєдіна Людмила Миколаївна |
9 |
Вч. географії та біології |
вища |
14 |
|
8. |
Анцибор Тетяна Михайлівна |
10 |
Вч. російської мови та літератури |
вища |
30 |
|
9. |
Гнилокозова Людмила Федорівна |
11 |
Вчитель хімії, географії. |
вища |
35 |
|
Заходи по підвищенню кваліфікації класних керівників
З метою підвищення кваліфікації класних керівників, сприяння поширення і впровадження у практику кращого досвіду класних керівників здійснити такі заходи:
- Провести методичний тиждень.
― березень, 2017р.,Подоляка Л. Є.
- Творчі звіти класних керівників, які атестуються.
― лютий 2017р., класні керівники, що атестуються
- Оформлення методичного кутка з виховної роботи
― жовтень – листопад 2016р., Подоляка Л. Є.
- На засіданнях методичного об’єднання систематично ознайомлювати з новинками методичної літератури, періодичними виданнями.
― систематично, Подоляка Л. Є.
- Кожному класному керівнику працювати над виробленням особистого творчого почерку, створювати свою систему роботи.
― систематично, класні керівники
Робота з новопризначеними класними керівниками
Новопризначений класний керівник:
Бойко Олексій Володимирович.
Анцибор Тетяна Михайлівна (наставник)
№ |
Заплановані заходи |
Термін |
1. |
Лекція : «Система планування виховної роботи» Обмін досвідом: «Планування виховної роботи з класним колективом» Практикум : «Складання плану виховної роботи на I семестр». |
вересень |
2. |
Бесіда: «Вибір форм і методів роботи з учнівським колективом» Практичні поради: «Аналіз і оцінювання результатів діяльності класу» Практикум «Відвідування та обговорення годин спілкування у 2, 3 класах» |
жовтень |
3 |
Практичні поради: «Вивчення особистості школярів» Практикум : «Конструювання години спілкування» Обмін досвідом : «Відвідування та обговорення годин спілкування у 1, 4 класах» |
листопад |
4. |
Практичні поради психолога: « Вивчення структури міжособистісних взаємин у класі» Робота в шкільному методичному кабінеті: « Ознайомлення з науково – методичною літературою» |
грудень |
5. |
Практикум: «Складання плану виховної роботи на II семестр» Бесіда: «Організація та проведення на базі класу колективних творчих справ, класних годин». |
січень |
6. |
Бесіда: «Організація учнівського самоврядування».
|
лютий |
7. |
Практичні поради психолога : «Методика вивчення сім`ї, умови виховання дітей». Практичні поради: «Організація роботи з активом батьків» |
березень |
8. |
Бесіда: «Планування й організація роботи з батьками». Робота в шкільному методичному кабінеті: «Ознайомлення з новинками педагогічної літератури» Ділова гра : «Досвід колеги, творче використання його в практичній діяльності» |
квітень |
9 |
Творчі звіти «Мої перші педагогічні знахідки»
|
травень |
Заходи по вивченню стану роботи класних керівників
З метою вивчення стану виховної роботи в класних колективах будуть здійсненні такі заходи:
- Організація взаємовідвідування класних керівників виховних годин.
― протягом року, класні керівники
- Організація виховного процесу з правового виховання в 5 – 11 класах.
― березень 2017р., Подоляка Л. Є.
- Методи і форми виховної роботи, які найбільш позитивно вплинули на формування в учнів свідомої дисципліни і відповідального ставлення до навчання.
― квітень 2017р., Подоляка Л. Є.
Організація самоосвіти класних керівників
№ п/п |
ПІБ класного керівника |
Проблема, над якою працює |
1. |
Харченко Наталія Олександрівна |
Виховання дисциплінованості, охайності, зібраності. Згуртування дитячого колективу |
2. |
Курочка Оксана Миколаївна |
Розвиток індивідуальних здібностей і талантів , забезпечення умов їх реалізації. |
3. |
Павлюченко Наталія Євгенівна |
Взаємозв’язок і взаєморозуміння між класним керівником і класом, формування в учнів життєвих цілей та мети на майбутнє |
4. |
Бєлік Ольга Миколаївна |
Виховання творчої особистості з свідомою громадянською позицією. |
5. |
Бойко Олексій Володимирович |
Виховання свідомого відношення до навчання та прищеплення стійких навичок культури поведінки |
6. |
Ільченко-Наумова Світлана Миколаївна |
Підтримання позитивного мікроклімату у класному колективі, свідомого ставлення до національних символів, почуття національної гідності та збереження національних традицій. |
7. |
Бєсєдіна Людмила Миколаївна |
Формування соціально-активної особистості, громадянина і патріота. |
8. |
Анцибор Тетяна Михайлівна |
Виховання почуття патріотизму та краєзнавчої компетентності. |
9. |
Гнилокозова Людмила Федорівна |
Формування всебічно-гармонійно розвиненої особистості, здатної конкурувати на ринку праці |
Тематика засідань методичного об"єднання класних керівників
І засідання Вересень
Тема: «Методичне забезпечення організованого початку 2016– 2017н.р.»
№ |
ЗМІСТ |
Відповідальні |
1. |
Про результати виховної роботи у 2015– 2016 навчальному році. |
Голова МО |
2. |
Визначення основних напрямків методичної роботи на 2016 – 2017н.р. |
Голова МО |
3. |
Організація роботи щодо подання звітів класних колективів з соціального захисту дітей. Соціальний паспорт класу. |
Голова МО |
4. |
Схема аналізу виховної роботи класного керівника. Планування виховної роботи з класом. |
Голова МО |
5. |
Про роботу по впровадженню удосконалення виховних форм роботи відповідно до «Основних орієнтирів виховання учнів 1 – 11 класів» |
Голова МО |
|
Нормативно-правове забезпечення виховного процесу. Повторне опрацювання змісту програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 р. №1243. |
Голова МО |
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ |
||
|
1.Підготовка до огляду літописів класних колективів та інформаційних вісників (куточків) класів 2. Підготувати звіт про відвідування учнями школи та прийняті міри, щодо попередження пропусків занять без поважних причин. |
класні керівники 1-11 класів |
ІІ засідання Грудень
Тема: «Організація виховання по напрямку «Ціннісне ставлення до суспільства та держави» в загальноосвітніх навчальних закладах району»
№ |
ЗМІСТ |
Відповідальні |
1. |
Доповідь на тему: «Організація виховання по напрямку «Ціннісне ставлення до суспільства та держави» в загальноосвітніх навчальних закладах району»
|
Голова МО Подоляка Л. Є. |
2. |
Особливості педагогічного керівництва в роботі з важковиховуваними учнями. Досвід роботи |
Анцибор Т. М. Гнилокозова Л. Ф. Курочка О. М. |
3. |
Круглий стіл на тему: «Патріотизм – один з найсуттєвіших показників моральності людини» |
Харченко Н. О. |
4. |
Про організацію місячника національно – патріотичного виховання «Я – громадянин, я – патріот, я – житель свого селища» |
Голова МО Подоляка Л. Є. |
5. |
Практичне заняття. Відкриті виховні години у 5, 7 класах |
Павлюченко Н. Є. Бойко О. В. |
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ |
||
|
Із застосуванням краєзнавчих та етнографічних знань розробити виховний захід ( екскурсія, свято, зустріч, бесіда, година спілкування тощо). |
класні керівники 1-11 класів |
ІІІ засідання Березень
Тема: «Формування здорового способу життя ,спільна робота школи та сім’ї»
№ |
ЗМІСТ |
Відповідальні |
1. |
Доповідь на тему: «Формування здорового способу життя, спільна робота школи та сім’ї» |
Голова МО Подоляка Л. Є. |
2. |
Доповідь на тему: «Проблеми дитячої наркоманії, токсикоманії і алкоголізму: реалії та перспективи» |
Бойко О. В. |
3. |
Панорама методичних ідей класних керівників «Упровадження нових технологій у профілактиці шкідливих звичок підлітків» |
Павлюченко Н. Є; Бєлік О. М. |
4. |
Про організацію виступів валеологічних агітбригад «Екологія душі, тіла і природи » |
Голова МО Подоляка Л. Є. |
5. |
Практичне заняття. Відкрита виховна година у 6 класі |
Бєлік О. М. |
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ |
||
|
Провести анкетування учнів з метою виявлення їхніх індивідуальних особливостей , рівня їхньої вихованості та загального розвитку. Зробити діагностику особистості школяра. |
класні керівники 1-11 класів |
ІV засідання Травень
Тема: «Спрямування виховного впливу сім’ї на профілактику соціальної поведінки дітей»
№ |
ЗМІСТ |
Відповідальні |
1. |
Доповідь на тему: «Спрямування виховного впливу сім’ї на профілактик у соціальної поведінки дітей» |
Голова МО Подоляка Л. Є. |
2. |
Обмін досвідом щодо забезпечення оптимальної духовної атмосфери навчання та виховання учнів |
Класні керівники |
3. |
Про результати контролю за якістю проведення виховних годин. |
Голова МО Подоляка Л. Є |
4. |
Аналіз роботи МО класних керівників за 2016 – 2017 н.р.
|
Голова МО Подоляка Л. Є. |
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ |
||
|
Пропозиції класних керівників щодо планування виховної роботи на 2016– 2017н.р
|
класні керівники 1-11 класів |