Меню сайту
Категорії розділу

Методична скарбничка

Головна » Файли » Мої файли

Відкрита виховна година у 8 класі «Харчування і здоров’я»
[ Викачати з сервера (66.0 Kb) ] 01.02.2016, 14:07

Тема «Харчування і здоров’я»

Мета:  узагальнити знання учнів про складові компоненти їжі, про корисну їжу та її позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров'я дорослих і дітей, про основи культури і традиції харчування.

Хід заходу

Музика. Пісня М.Боярського «Про еду»

Слайд 1

 

Тільки-но прийшов зі школи –
Поспішаю вже до столу,
Бо зі школи довгий шлях ,
300 метрів, просто жах!
Щоби скоротить дорогу
Взяли з другом по хот-догу.
Ми їх на ходу жували,
«Пепсі-колу» попивали.
Та бурчить у животі…
Знаю – вдома на плиті
Плов лишився від сніданку
(готувала мама зранку,
Й наказала: «Пам’ятай,
В холодильник заховай!»).
Та підвів мене будильник,
Де ж згадать про холодильник!
Поки гріється обід
Хоч чайку напитись слід,
Ще й халвою закусити.
Зразу ж телика включити,
Бо дивитись бойовик
Я з тарілочкою звик.
Зникла їжа із тарілки,
Я й не зчувсь, як схрумав стільки!
Любі друзі, поясніть,
Чом мен
і живіт болить?

 

Дати відповідь на це запитання нам допоможе сьогоднішня година спілкування «Харчування і здоров’я».
У збереженні здоров'я не останнє місце займає харчування. Давайте з’ясуємо, для чого ми їмо. «Вправа «Незакінчене речення»: Ми їмо, щоб… (слайд 2)

  1. Психологічна установка. Анкета

Їжа - життєва необхідність, яка до того ж викликає у людини різноманітні почуття. Багато причин підштовхують нас до прийому їжі. Ми їмо, щоб втамувати голод, отри¬мати задоволення, відчуття радості. Інколи ми їмо в стані стресу. У кожного з нас ще з дитинства виробляється певний стереотип харчування. Спробуємо з допомогою питань анкети визначити свій індивідуальний стереотип харчування.

Анкета

- Що означає для вас їжа?                  Слайд 3,4,5

 (Насолода. Любов. Захист. Традиція. Виживання. Втамування голоду. Спілкування. Задоволення.)

-    Що впливає на те, як і що  ви їсте?

 

(Голод. Традиція. Смак. Реклама. Запах. Ціна продукту. Вплив ровесників. Упаковка).

 

 

-    Що змушує вас їсти?

(Нудьга. Насолода. Щастя. Задоволення. Привабливий вигляд. Гнів. Вта¬мування голоду. Розчарування. Приємні запахи).

Підведення підсумків: із анкети видно, що існує багато факторів, які впли¬вають на наші стереотипи харчування. Деякі з них ви можете контролювати, інші не підкоряються нашому контролю.

„Людина, власне, являє собою те, що вона їсть”. Поетичним натурам це може видатись грубим, проте... А що таке здорове харчування? Слайд 6

Учень. (Владик) Здорове харчування – це повноцінне харчування, що забезпечує організм людини в енергії та основних поживних речовинах з урахуванням віку, статі, характеру праці. Основними вимогами до раціонального харчування є його помірність,  різноманітність і збалансованість.

- Діти, а в чому вимірюється  енергетична цінність продуктів? (вимірюється у калоріях та кілокалоріях.)

-  А чи знаєте ви , яку кількість ккал ви повинні споживати за день?

Так от:

Помірність – це коли калорійність раціону не перевищує енергетичних витрат організму. В вашому віці ви повинні отримати з їжею 2400- 2700 ккал, але необхідно ще дотримуватися і режиму харчування. Що це таке?

(слайд 7)

   Режим харчування – приймання їжі протягом доби в чітко визначений час, раціональний її розподіл за масою, калорійністю, вмістом харчових речовин.

Другий принцип рац харчування – це різноманітність їжі. Які ви знаєте основні групи продуктів?

Різноманітність – передбачає споживання усіх основних груп продуктів (хліб і крупи; овочі та фрукти; м’ясо та молочні вироби).

- Які ви знаєте  основні складові нашої їжі?

Тобто різноманітне харчування тримається на трьох китах, так як колись вважали у давнину, тримається наша Земля. Ці кити – білки, жири, вуглеводи.

Слайд 8

- Для чого потрібні білки?

Білки є основою структурних елементів клітин і тканин, т.б. це будівельний матеріал організму.

– А жири?

Жири несуть відповідальність за накопичення енергії, збереження тепла, захист від травм, обмін та створення потрібних гормонів, вітамінів та інших біоактивних речовин.

- А де найбільше міститься вуглеводів? Яке їхнє значення?

Вуглеводи їжі є основним джерелом енергії.

Крім цього організм людини має потребу у мінеральних солях, вітамінах та воді.

Слайд 9

Мінеральні солі – це мінеральні речовини, які повинні бути в їжі: кальцій, фосфор, залізо, йод та ін. Вони необхідні для будівництва нашого тіла: кісток, скелета, зубів, м’язів, крові, мозку.

Слайд 10

 Добова потреба у воді -  становить 2,5 л. 

На попередній вих. годині ми з вами говорили про вітаміни, про їх роль для розвитку організму.

Для нормального росту і розвитку організму потрібні вітаміни. - Що це таке ? (білок життя). Вітаміни — незамінні складові раціону здорового харчування, які беруть участь у всіх біопроцесах організму.

- Які ви знаєте вітаміни?       Слайд 11

Якщо в організм надходить дуже мало вітамінів, це може негативно позначитися на здоров’ї, фізичному розвитку і сприяти обмінним порушенням та хронічним захворюванням. Для того , щоб впевнитися в цьому  пропоную вам  рольову гру «На прийомі у лікаря». Ви повинні відгадати про який вітамін іде мова.

Сценки про вітаміни:  А,  слайд 12 В слайд 13,         Д слайд 14

Слайди про деякі вітаміни.

Учень: Вітаміни досить необхідні для здоров’я, тому ми хочемо побажати всім здоров’я і пригостити корисним фруктом, адже як говорить народна мудрість «Яблуко на ніч – і до лікаря не ходи»,

(роздають яблука)

Наступний принцип рац.харчування – це збалансованість.

Збалансованість -  це правильне співвідношення між продуктами різних груп. Це можна побачити на піраміді раціонального харчування.

Слайд 15

Вона  має три кольори: зелений – вживай без обмежень, жовтий – споживай обачливо в невеликих кількостях, червоний – споживай мінімально.

Підсумок анкетування

Виробляючи у собі вміння самостійно приймати рішення, людина може правильно вибирати продукти, вживати лише корисну їжу

Попередньо ми з вами проводили тестування «Чи правильно ви харчуєтеся» , і ось які в нас вийшли результати:

Більшість учнів нашого класу харчується задовільно, один незадовільно, тобто ніхто з вас не харчується раціонально, правильно. Тому я думаю вам слід звернути увагу на свої помилки і наблизити своє харчування до більш раціонального.

Ще мудреці древнього світу розуміли, що помірність в їжі - запорука здо¬ров'я і довголіття. А про тих, хто занадто багато їв, говорили: «Зажера риє собі могилу зубами». Особливо небезпечними є переїдання в наші дні. Адже в наслідок гіподинамії, малорухливого способу життя люди стали менше витрачати енергії.

Слайд 16

Головна заповідь здоров'я в наш час повинна звучати так: «Харчуватись розумно. Виявляти свої помилки в харчуванні і усувати їх!»

На вулицях міст ми бачимо багато бігбордів із різноманітними рекламами. І я вам пропоную створити свій бігборд із назвою «Наша помилка».

(у вас є малюнки, а ви повинні підібрати до них підписи, і прикріпити на  наш бігборд)


Отож діти, - «Якщо батько хвороби не завжди відомий, то мати її відома завжди-це їжа», - так сказав мудрий Гіпократ.

Але без їжі організм функціонувати не може.

Тому нам потрібно навчитися безпечно харчуватися, вибирати ту їжу, яка для нас нешкідлива.

Діти, а чи замислювалися ви, які продукти харчування є найбільш шкідливими для організму людини.

Запишіть, будь-ласка, на аркушах паперу, які  5 продуктів харчування є на вашу думку найшкідливішими для вашого організму. І ми порівняємо результат із дослідженнями  дієтологів.

10 найшкідливіших продуктів харчування

Дієтологи раз по раз удосконалюють списки найбільш шкідливих для здоров'я продуктів. Останній список харчових заборон виглядає так.

 Слайди 17, 18


1. Жувальні цукерки, пастила, «мейбони», «чупа-чупси». псують зубну емаль, хімічні добавки і фарбники, завдають удару по всьому організму.
2. Чіпси та фаст-фуд – призводять до атеросклерозу, інсульту головного мозку, раку, артриту, порушеннь гормонального балансу, безпліддя, ожиріння, а також до незворотніх змін імунної системи .

 3. Солодкі газовані напої - прискорюють розподіл по організму токсинів, спричиняють ангіни, гастрит, астму, діти стають агресивні. 
4. Шоколадні батончики – містять  хімічні добавки, генетично модифіковані продукти, фарбники і ароматизатори.
5. Сосиски і ковбаси. - 80 % (!) складаються з трансгенної сої. Деякі замінники смаку і зовсім визнані канцерогенними.
7. Майонез -   "американська хвороба" зайвої ваги, атеросклероз, інші обмінні порушення.
8. Локшина швидкого приготування -  суцільна хімія.

9. Сіль знижує тиск, порушує соле-кисловий баланс в організмі, сприяє скупченню токсинів.  Норма 5 г на день.

10. Алкоголь навіть в мінімальних кількостях заважає засвоєнню вітамінів. Окрім цього - завдає удару по системі травлення. А ще, спиртомісткі продукти - рекордсмени по кількості калорій.

Якщо ви турбуєтеся про здоров то спробуйте виключити зі свого раціону хоча б ті продукти, які потрапили до нашого чорного списку.

       Деякі складники їжі – білки, жири, вуглеводи корисні для людини, а деякі є надто небезпечними. Досить часто можна почути і побачити надписи на деяких продуктах Без ГМО.

В нашому класі працювало 2 творчі лабораторії, які займалися питанням вивчення впливу харчових добавок та ГМО на організм людини.

Презентації груп. Слайд 19

 Захист проекту „Харчові добавки. За і проти.    та «ГМО»

 Рубрика „Між іншим”.

Вчитель. А тепер розглянемо харчування з погляду історії та географії.

Учень. Молодих чоловіків, вага тіла яких перебільшувала допустимі норми, у Спарті піддавались тілесним покаранням або виганяли їх із міста. А кухарів, які насмілились приготувати смачну їжу, скидали з пагорба.

Учень. Наполеон, якому набридло їсти щоденно кури, пообіцяв відрубати голову тому кухаря, якщо він ще хоч раз приготує йому їх на обід. Але у кухаря не було вибору і він у черговий раз приготував імператору курку. Але так „замаскував” її різноманітними приправами, що Наполеон не зрозумів, що то була курка.

Учень. Діти і дорослі деяких індійських поселень до сих пір із задоволенням їдять індійських мурашок і хворіють від споживання смаженої курки (симптоми хвороби нагадують харчове отруєння). У Кореї делікатесом вважається м’ясо собаки, у Франції жаб’ячі лапки.

Ви сьогодні почули , я гадаю, багато цікавої інформації, і тому зараз пропоную вам колективно скласти  правила здорового харчування, які ви обираєте для себе.

(На дошці кошик, який потрібно заповнити фруктами із правилами здорового харчування.)

харчуватися помірно, але різноманітно;
вживати їжу, багату на білки;
вибирати свіжі овочі та фрукти;
помірно вживати м'ясо, молоко, сир, яйця;
використовувати йодовану сіль;
вживати їжу, багату на клітковину;
віддавати перевагу хлібу грубого помолу, вживати горіхи, боби;
солодощі вживати лише зрідка;
харчуватися з урахуванням вікових потреб, фізичного та розумового навантаження.

А тепер давайте подумаємо, які правила харчування порушив хлопчик з нашого вірша. Чому в нього заболів живіт?

ІІІ. Підведення підсумків. Притча про крамницю бажань. Одній жінці приснився дивний сон. На вулиці незнайомого міста – крамниця з вивіскою: «Тут здійснюються ваші мрії». Заходить жінка до крамниці, а за прилавком – сам Господь Бог. Жінка запитала: - Чи справді я тут можу одержати все, чого забажаю? - Звичайно! – Тоді я хочу здоров'я собі і своїм близьким, успішну кар’єру, хороших друзів, достаток…Бог простягнув жінці малесеньку торбинку. - Як, я хочу так багато, а торбинка така маленька? Невже все це там помістилось?
- Хіба ти не знаєш? Ми продаємо лише насіння, а що з нього виросте – залежить лише від тебе.

- Який висновок з цієї притчі ми можемо зробити відповідно до теми сьогоднішнього заняття? 

     Щиро дякую всім за виступи. І підбиваючи - підсумки, хотілося б сказати: Діти, бережіть свій організм! Звертайте увагу на те, «що» ви їсте та «як» ви їсте.

Я сподіваюсь наша зустріч не пройшла даремно. Пропоную Вам поділитись враженнями, закінчивши речення:

1.      Для мене сьогодні новим було…

2.      Я для себе зробив висновок…

3.      Ще я б хотів дізнатись про…

4.      Мені не сподобалось…

5.      Найбільше мене вразило…

6.      Я обмежу вживання в їжу…

7.      Для мене було недостатньо інформації про…

Слайд 20

Ми сьогодні ще раз переконалися, що здоров’я значною мірою залежить від самої людини. Тільки сама людина має регулювати своє харчування. Це допоможе їй зберегти здоров’я на довгі роки.

Категорія: Мої файли | Додав: slawgorod
Переглядів: 2202 | Завантажень: 96 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Погода в Україні

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ