Меню сайту
Категорії розділу

Методична скарбничка

Головна » Файли » Мої файли

Урок української мови "Систематизація вивченого про дієслово"
[ Викачати з сервера (22.3 Kb) ] 09.02.2015, 11:49
Тема. Систематизація вивченого про дієслово. Мета: узагальнити й систематизувати знання семикласників з теми «Дієслово»; удосконалювати вміння визначати морфологічні ознаки дієслова; його синтаксичну роль шляхом здійснення морфологічного розбору, пояснювати основні орфограми в дієсловах, використовуючи вивчені правила правопису; виховувати любов до рідного слова, української мови. Тип уроку: урок систематизації й узагальнення матеріалу. Обладнання: проектор, мультимедійна дошка, таблиці, музичний супровід. Хід уроку I. Організаційний момент Ти постаєш в ясній обнові. Як пісня линеш, рідне слово… Д. Білоус Учитель Мої юні друзі! Працюємо дружно, плідно, сумлінно, Щоб вивчити рідну мову на відмінно. Якщо з українською мовою В тебе, друже, не все гаразд, Не вважай її примусовою, Полюби, як весною ряст. Примусова тим, хто цурається, А хто любить, той легко вчить. Все, як пишеться, в ній вимовляється, Все, як пісня, у ній звучить. II. Перевірка домашнього завдання (робота в парах) III. Повідомлення теми, мети й завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Діти, епіграфом нашого уроку є слова Д. Білоуса. Як ви їх розумієте? (Діти коментують). Сьогодні ми підводимо підсумок вивченого про дієслово. Пропоную пройтися «східцями знань» і узагальнити вивчене та вийти на найвищу сходинку – «контрольна робота». Учитель. З чого ж ми почнемо свою роботу? А почнемо її з повторення теоретичного матеріалу. (Презентація «Теоретичні відомості з теми «Дієслово як частина мови»). Завдання нашого уроку, які ми будемо виконувати на уроці звучать так: 1. Пошуково-вибіркова робота - «Четверте зайве» (теоретична розминка). - «Впізнай мене». - Вправа з ключем. - Вибірковий диктант. - Лінгвістична робота. - «Вузлик напам’ять». - Творче конструювання. IV. Актуалізація опорних знань Перша сходинка. На мультимедійній дошці з′являється сходинка із підписом «Четверте зайве». Завдання: Усно знайти зайве і пояснити чому? (Слайд 5) Прощаюся, чекати, бачити, висіти. Грію, малюватиму, бігав, змарнівши. Накрити, танцює, любити, вишивають. Летіла, червоніють, сивіє, виспівує. Писатиме, заіскриться, зависне, посіє. Друга сходинка. На мультимедійній дошці з′являється сходинка із підписом «Впізнай мене». Завдання: Виписати форми дієслова, пояснити вибір. (Слайд 6) Жовтогаряча осінь стоїть над осокорами, розкинувши високо над землею блакитні небеса. По садах загуляли золоті падолисти, біле павутиння літає в повітрі, снує свою дивну пряжу. Стоїть лагідна пора бабиного літа. Останні дні такі ласкаві, оповиті сріблястим мереживом. На городах уже зібрано, гарбузи, викопано картоплю, зрубано капусту. Третя сходинка. Вправа «Вправа з ключем». Завдання: на мультимедійній дошці записані слова, із яких треба дієслова недоконаного виду (самостійна робота). (Слайд 7) Здивуватися, жити, сховати, опадати, веселитися, затужити, розмити, торкатися, збудувати, змити, іскритися, відлетіти, прийти, єднатися, відспівати. Фізкультхвилинка Зараз діти відпочинем: А для цього підніміться, Один одному всміхніться, Вліво, вправо поверніться. Руки вгору підіймаймо, А тепер – опускаймо. Дуже добре – всі сідаймо! Четверта сходинка. Вибірковий диктант. Завдання: на мультимедійній дошці записане речення з якого треба виписати дієслова, вказати вид та час (самостійна робота). (Слайд 8) Ось-ось земля засне і затвердіє. І спатиме так довго до весни. А поки що осінній дощик сіє, Гіллям хитають голі ясени. П′ята сходинка. Лінгвістична робота. Завдання: на мультимедійній дошці записане речення з яке треба списати, вставити пропущені букви, розставити розділові знаки; підкреслити дієслова, визначити морфологічні ознаки; зробити синтаксичний розбір виділеного речення; пояснити лексичне значення виділеного слова. (Слайд 11) Стояла перша осін..я доба з сухими жовтогарячими днями. Сонце вже не коти..я горою не палить а бере..я низом. Пройшли жнива скінчилася возовиця. Тільки далеко від людс..кої оселі бов..аніють копи а то всюди чорніє ріл..я. Шоста сходинка. «Вузлик напам’ять» Завдання: на мультимедійній дошці записані незакінчені речення. Учням треба його продовжити (усна робота). (Слайд 12) 1. Щоб визнати дієслівні форми, потрібно… 2. Щоб визначити вид дієслів, потрібно знати… 3. Дієслова минулого часу змінюються за… 4. Дієслова майбутнього часу мають… Сьома сходинка (творча). Творче конструювання. Завдання: на мультимедійній дошці записані теми. Учням треба скласти діалоги, використовуючи якомога більше дієслів (робота в парах). (Слайд 13) Теми 1. Для чого треба Інтернет? 2. Організовуємо відпочинок. 3. Візит до лікаря. 4. Біля газетного кіоску. 5. У бібліотеці. V. Підсумок уроку Метод «Мікрофон». (на мультимедійній дошці записано, діти закінчують думку). (Слайд 16) 1. Я навчився… 2. Я можу… 3. Мені сподобалося на уроці…. - Коментування вчителем оцінок за роботу на уроці. VI. Домашнє завдання - опрацювати ст. 27-95 (повторити правила) - виконати вправу 171 (Слайд 17)
Категорія: Мої файли | Додав: slawgorod
Переглядів: 1051 | Завантажень: 34 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Погода в Україні

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ