Меню сайту
Категорії розділу

Методична скарбничка

Головна » Файли » Мої файли

Відкрита виховна година у 3 класі «Дружба - найцінніший скарб»!
[ Викачати з сервера (35.9 Kb) ] 01.02.2016, 13:59

Епіграф: «Дерево міцне корінням, а людина друзями».

Мета: учити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнен­ня бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відпові­дальності перед друзями; виховува­ти чесність, щирість; збагачення словникового запасу учнів.

Хід заходу

І. Організаційний момент

Ось і продзвенів дзвінок, починаємо урок.

Добрий день діти, шановні гості.

  Діти, я рада вас всіх бачити. Сподіваюсь, ми отримаємо радість і задоволення від спілкування. А будь-яке спілкування, знайомство розпочинається з посмішки.

  Тож поверніться один до одного, подивіться один одному у вічі й подаруйте свої найприємніші, найщиріші посмішки.

 

ІІ. Оголошення та представлення теми

  Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина.

  Воно потрібне всім і дорослим і малим. Воно потрібне кожній людині, родині, класу, країні, всій планеті.

  Відгадайте.

Що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?

 

          Ж

А

Р

Д

Б

У

4

6

2

1

5

3

 

Так, сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу. Про дружбу написано тисячі сторінок, сотні віршів, поем, романів. Говорять, що дружба потрібна людині тільки трішечки менше, ніж їжа та повітря.

Зараз усі ви школярі.  Переступаючи поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті. У вас спільні завдання, інтереси, радощі і тривоги. Усі називають вас класом. Вас не багато, але всі такі різні. Щоб клас був дружний потрібно допомагати один одному, говорити гарні і добрі слова, допомагати товаришеві у складній ситуації

Отже, тема нашої виховної години «Дружба - найцінніший скарб» - це, діти, не просто слова, це народна мудрість. Зверніть увагу на епіграф до нашої виховної години «Дерево міцне корінням, а людина друзями». Як ви розумієте ці слова?

 

ІV. Слово вчителя про дружбу.

А чи знаєте, діти, що таке дружба?

Давайте спробуємо підібрати слова-родичі до цього слова. (Діти називають слова: товариськість, підтримка, взаємодопомога, взаємовиручка,співдружність, єдність, чуйність, співчуття, братерство, мир, допомога,злагода та ін..)

- То що ж таке дружба?

Дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив’язаності.

- А з чого ж починається дружба?: (із посмішки, із веселого настрою, із допомоги, з веселої гри, з чесності,з разом проведеного часу, з шкільної парти, із того, що товариш виручив мене із біди,  з разом проведеного часу, із спільних захоплень, із приємних розмов.)

 

А зараз давайте зіграємо в гру «Один до одного». Встаньте і підійдіть один до одного.

– Діти, потисніть один одному руку, привітайтесь один з одним ногою до ноги, носом до носа, лікоть до ліктя, плечем до плеча.

– Хто так може вітатись? Тільки друг. (Сідайте.)

  Цінність дружби полягає в тому, що друг завжди відчуває підтримку друга. Саме тому кажуть «пліч-о-пліч», «почуття ліктя».       Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.

ІІІ. Робота за темою виховного заходу

Товаришування, дружба — це взаємини між людьми, які народжуються й міцні­ють на основі спільного навчання і ін­тересів. Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а от дружити - лише з од­ним чи кількома. Друзів пов'язує велика повага одне до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога. Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, взаємоповазі, довірі. Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, і водночас він же першим скаже відверто про недоліки, запропонує їх виправити.

 

Пропоную вам Вправу «Займи позицію»

(Мета. Вчитися висловлювати оцінні судження)

.- Скажіть Чи завжди ви погоджуєтеся з думкою товариша?

- А чи бувають випадки, коли ви думаєте інакше?

- А чи погодитесь ви з моїми думками? Якщо так, то піднімайте руку.

1. Друг – це той, з ким мені добре.

2.Мій друг дружить тільки зі мною.

3.Мій друг не може гратися з іншими, бо я ображуся.

4.Друг має бути сміливим і захищати мене.

5.Друг завжди робить те, що я хочу.

6.Друг завжди поруч зі мною.

7.Друзі ніколи не сваряться.

8.Друг завжди допоможе в біді.

9.Я не дружу з тими, хто негарний.

(Якщо думка дитини не збігається з думкою більшості, треба заслухати її думку.)

 (Вправа «Справжній друг. Який він?» Мета: Визначити такі риси характеру, які хотіли б бачити у друга.)

 - Чи добре мати друзів? Чому? Чи з усіма ви хотіли б дружити?

- Якого друга ви хотіли б взяти із собою?

- Давайте спробуємо його створити?  У вас на партах є фігурка - силует людини. Напишіть на фігурках ті риси характеру, які б ви хотіли  бачити у своєму другові, назвіть їх по черзі та прикріпіть на дошку біля запису «Справжній друг» (завжди зрозуміє, веселий, вируче з біди, не насміхається, добрий, щедрий і т.д.)

 - Погляньте, який круг справжніх товаришів вийшов у нас. (Прочитать те що діти написали). А ще справжній друг…(прочитать що на слайді)

- А яких друзів потрібно остерігатися? (Хитрунів, брехунів, задавак, задирак, забіяк)

 

А зараз пропоную вам переглянути мультфільм і подумати, яка його основна думка, чому він  навчає.

Вірно. Не можна ображати друзів, треба допомагати один одному і цінувати дружбу.

    А зараз давайте трохи помалюємо. У вас на парті лежить листок. Ваше завдання –  намалювати на ньому квітку, тримаючись разом за один олівець. Спробуйте.

     Скажіть, вам легко було виконувати це завдання? Вдалося відтворити задумане? Мабуть не зовсім.

    Ось так і між справжніми друзями можуть виникнути непорозуміння, головне вміти правильно вийти із неприємних ситуацій. 

 

 Тож давайте складемо план дій як помиритися та пригадаємо вірші-мирилки, які допомагають відновити дружбу .

1. Підійди до товариша, з яким посварився.

2. Щиро посміхнися.

3. Простягни праву руку товаришеві.

4. Промов мирилку.

5. Попроси вибачення, якщо завинив.

6. Пообіцяй більше не робити поганого.

У вас на партах є вірші-мирилки. Прочитайте їх. Можливо хтось з вас образив свого товариша і захоче  з ним помиритися? Якщо ні то давайте з вами просто повчимось миритися. Хто бажає?

Мирилки:

Мир – миром, пироги з сиром,

Вареники в маслі, ми дружечки красні:

Не сварімося – помирімося.

 

Мирилка летіла, на плече сіла,

Сказала тихенько: «Мирімось швиденько»

 

Досить дутись та сердитись.

Ну давай скоріш миритись!

Геть образа, відійди,

Жде нас дружба назавжди.

 

Ти не ворог, я – не ворог.

Нам сваритись просто сором.

Помирились, помирились,

Щоб ніколи не сварились.

 

Діти із давніх давен наш народ склав величезну кількість приказок і прислів’їв про дружбу.

У вас на столах лежать хмаринки. Знайдіть хмаринки, які дружать між собою, зачитайте прислів’я і поясніть чого вони навчають.

Нових друзів наживай, а старих не забувай

  •   Сила птаха у крилах, а людини — у дружбі. (Якщо у птаха сильні крила, то він зможе високо літа­ти, а якщо в людини багато друзів, то їй все під силу, не страшні ніякі негаразди. Друзі завжди прийдуть на допомогу.)
  •   Дружні сороки орла заклюють. (Коли друзі разом, то вони здолають усі перешкоди.)
  •   Біда друзів випробовує. (Справжній друг — це той, хто поруч із тобою не лише в добрий час, а й у лиху годину.)
  • Друг не той, хто медом маже, а хто правду каже. (Друг завжди скаже тобі правду в очі, незалежно від того, солодка вона чи гірка.)
  • Дружба та братство – дорожче багатства

  Молодці. А тепер послухайте притчу і визначте, яке із прислів’їв може стати її заголовком. 

Притча про друзів

  Жив в одному селі багатий чоловік. Мав він ота­ру овець. Було їх стільки, скільки друзів мав цей чо­ловік.

  Одного ранку господар прийшов до хліва, щоб випустити овець пастися. Але він побачив, що його вівці зникли — вночі їх украли злодії. Чоловік запла­кав з горя. За одну ніч заможна сім'я перетворився на бідну.

  Ця сумна звістка дуже швидко облетіла всю око­лицю. Наступного ранку господар побачив хмару ку­ряви, яка з кожною хвилиною наближалася до ньо­го, все збільшуючись у розмірах. Крізь куряву чоло­вік розгледів своїх друзів. Кожен з них вів за собою маленьку отару овець. Відтоді худоби у чоловіка стало вдвічі більше, ніж було раніше.

  Виводячи свою отару на пасовисько, чоловік із вдячністю й радістю згадував про своїх друзів.

Діти пояснюють свій вибір прислів'я.

 

Діти ви вірно об’єднали всі хмаринки, виконали всі завдання, і сталося диво: пішов справжній сніг. А де сніг – там і свято! А яке свято ми всі скоро чекаємо. Так це Новий рік!. А яке ж свято без ялинки. І ми з вами сьогодні прикрасимо не просто ялинку, а ялинку дружби, тому що Новий рік це свято дружби, радості, добра. У вас на партах лежать різнокольорові кульки. Давайте запишемо на кульках  основні правила, закони дружби і прикрасимо ними нашу ялинку. Як треба поводитися з другом, чого не можна робити подумайте і запишіть на кульках та прикріпіть їх на ялинку.

 

Правила дружби:
Бути щирим і відвертим;

Не обманювати друзів;

Уникати сварок;
Допомагати один одному;
Бути доброзичливими;
Бути турботливими;
Не глузувати один з одного;
Вміти вибачати та поступатися;

Не залишати друзів в біді.

ділити все навпіл;

будь чесним;

не насміхайся над другом.

 

  1. Вірші про дружбу(Діти розказують вірші)

 

 

1. Земля в барвистому суцвітті

У часі й просторі летить.

Ти не один живеш у світі,

Один би ти не зміг прожить.

 

 2. Давайте дружно жити,

Щоб легко всім було.

І кожного любити

Усім нести тепло.

 

3. Не кривдити нікого,

 Не бить, не ображать.

 Поганого нічого

Нікому не казать.

 

 5. Давайте жити в мирі

У злагоді й теплі.

 Слова хороші й щирі

Хай линуть на землі.

 

7. І ти , і я, й товариші,

І наші друзі всі по класу.

 Живім із сонечком в душі,

На ненависть не гаймо часу!

 

9. Не тратьмо часу на біду.

Це страшно, я скажу відразу.

 Живім, як пташечка в саду,

І не носім в душі образу.

 

11. Нехай усім нам сонце світить,

Любов в серцях палахкотить.

. Тож будем в світі дружно жити(всі разом)

І разом з піснею дружить

 

 

Кліп про дружбу

 

Вчитель.

Усі ми хочемо мати гарного друга, на якого можна покластися. Але чи відповідаємо ми тим вимогам, що пред'являємо до друга?

 

Нещодавно ви проходили тестування «Чи справжній ти друг». Вам було запропоновано 13  ситуацій та шляхи виходу з них. Мене дуже радує, що всі учні нашого класу набрали  від 23 до 34 балів. Пригадайте свої результати. Я зачитаю, що вони означають, а ви слухайте й робіть висновки.

Найбільша кількість набраних балів (від 52 до 65) — свідчення егоїзму. Така людина найбільше любить себе, у дружбі шукає вигоди для себе, знає собі ціну, не любить критики. Вона любить мати поряд слабшого, менш яскравого, непоказного, щоб на його фоні підкреслювати свої переваги. Врешті-решт, така людина приречена на самотність, бо, розкусивши її, ніхто з нею не захоче дружити.

Взаємини тих, хто набрав від 39 до 51 бала, скоріше можна назвати співдружністю, ніж дружбою: вони готові відповідати добром на добро, але не захочуть жертвувати безкорисливо; їхнє ставлення до вас залежить від того, як ви ставитесь до них.

Вимогливі до друзів і до себе ті, хто мають 26-38 балів. Вони здатні піти вам назустріч, зрозуміти й допомогти, але спочатку подумають, чи варто, чи корисно і розумно це; пожаліють слабшого, але не стануть потурати тому, хто не старається стати сильнішим. Вони поважають вас, але вимагають поваги й до себе.

І найщиріші, найвідданіші в дружбі ті, хто мають найменшу кількість балів (1- 25). Це люди милосердні, здатні вибачати, жертвувати власними інтересами заради друга.Мати такого друга — прекрасно, але треба вміти його цінувати. Розчаруватись у ближньому, втратити друга — для таких людей це важкий удар.

 

 А тепер порівняйте своє "Я" із поданими характеристиками. Чи подобається вам бути таким? Адже, вибравши ті чи інші варіанти відповідей на питання, ви цим виявили своє розуміння дружби.

 

 Діти, а скажіть, коли ми говоримо про дружбу, яке слово переважає «Я» чи «Ми»? (Прикріпляю до дошки слово «Ми»).

У вас було домашнім завданням намалювати малюнки, на яких ви зобра­зили ігри чи відпочинок із своїми друзями.  Ми бачимо, що ви всі їх приготували. 

А тепер давайте ось що зробимо, навколо цього слова по черзі прикріпіть ваші малюнки друзів.

Дорогі діти бажаю вам, щоб ви завжди були в оточенні друзів, як на цій виставці малюнків. Щоб поряд з вами завжди були справжні, надійні друзі.

Пам’ятайте, друг  не буде заздрити другові – він просто ділить успіх друга як свій особистий! Бо друзі завжди разом незалежно від відстані і умов життя! Друзі завжди разом, в хвилини біди і радості вони допоможуть один одному не зважаючи ні на що !!! Дотримуйтесь прислів’я: Один за всіх і всі за одного!

ІVX. Рефлексія.

- А зараз всі станьте в коло, закрийте очі. Нехай кожен візьме за руку свого сусіда і потримає її у своїй.

- Що можна сказати про руки, які вони? (Теплі, ніжні, лагідні, добрі, гладенькі...).

Невже можна образити людину, якщо у неї такі теплі, добрі руки? Тож, якщо хочеться образити кого-небудь із товаришів, згадайте про їхні добрі руки. Нехай руки допоможуть нам потоваришувати та здружитись ще більше.

Діти, тримаючись за руки по черзі скажіть, що вам сподобалось на сьогоднішньому занятті? Що найбільше запам’яталось? Може ви про щось нове дізнались? Або просто скажіть комплімент своєму сусідові.

  • Мені сподобалося, що ви були активні, висловлювали свої думки….
  • А потім говорять учні.

Вчитель. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом. Бережіть її, щоб ніякі проблеми чи негаразди не змогли її зломити. Дякую вам.

 

Категорія: Мої файли | Додав: slawgorod
Переглядів: 6814 | Завантажень: 349 | Рейтинг: 2.0/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Погода в Україні

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ